Dviračio pedalai turi būti tvirti ir patikimi

dviračio pėdalaiDviračio pedalai skirti juo važiuojant iš jėgos remtis pėda, tad šios detalės turi būti kuo tvirtesnės ir kokybiškesnės. Nors pirmasis dviratis paminėtas 1790 metais, tačiau dviratis su pedalais buvo išrastas tik 1853 metais, nuo to laiko ši transporto priemonė gerokai patobulėjo.  Dviračio pedalo ašis, juo važiuojant, turėtų būti ant padikaulio sąnario centro ir pėdos pirmojo pirštakaulio. Dviračio pedalai būna dešinės ir kairės pusės.

Įprasta pedalus skirstyti pagal dviračių stilių:

  • jei jis yra su fiksatoriumi, tuomet yra galimybė fiksuoti iš 1, 2, 4 pusių (dedami ant plento, kalnų, MBT, laisvalaikio dviračių);
  • jei jis yra be fiksatoriaus, tada dviračio pedalai yra su minkštomis gumos juostelėmis ir platesni (BMX, miesto, komforto dviračiams).

Šiuolaikiniai dviračiai gaminami su įvairiausiais pedalais. Vaikiškų, mažiesiems vairuotojams skirtų triratukų, pedalai tvirtinami ant priekinio jo rato. Klipsiniai pedalai minami su tam tikra avalyne. Minant dviratį su tokiais pedalais, kojos, apautos jiems skirtais batais, tarsi sukimba su pedalais, ant jo įsitvirtina ir nesikraipo. Tokie dviračių pedalai suteikia galimybę mynti ne tik žemyn, bet ir į viršų, važiuoti atsistojus. Prisegami (plentiniai, kalnų) prie batų pedalai tvirtinasi prie pado net jei ten yra nešvarumų. Su batais gerai sukimba ir plokšti dviračių pedalai dantytais kraštais. BMX ir kalnų dviračiams naudojami platforminiai pedalai, kurių aštrioji dalis puikiai sukimba su padu net važiuojant per purvą. Treke sportuojantiems dviratininkams tinkamiausi pedalai su užveržiamu dirželiu. Plentinio dviračio pedalai tinka plentiniam dviračiui važinėjant su MTB batais. Plentinių dviračių pedalai su SPD-SL sistema dar labiau sustiprina, stabilizuoja vairuotojo batų bei pedalų susijungimą.

Dažniausi dviračio pedalų gedimai: jie prasisuka ar traška, ypač tai nutinka iš po poilsio – žiemos – sezono. Pedalai dažniausiai traška dėl nusidėvėjimo. Kaip pačiam važiuotojui pasikeisti dviračio pedalus? Tam reikalui tereikia 15 mm raktelio ir šiek tiek žinių. Dešinės pusės pedalą sukti prieš laikrodžio rodyklę, o kairės pusės – palei laikrodžio rodyklę. O rimčiau klibant dviračio pedalams vertėtų jų remontą patikėti profesionaliems dviračių meistrams. Kadangi šios detalės itin svarbios važiuojant, nes, joms sugedus, gali turėti įtakos rimtoms traumoms ir sužeidimams, tad būtina atsakingai pedalus prižiūrėti ir laiku tinkamai suremontuoti.